Ce este "Opinii de Încredere"

OPINII DE ÎNCREDERE este un sistem dezvoltat și garantat de TRUSTED.ro, care gestionează obiectiv feedback-ul cumpărătorilor verificați și publică o notă medie a magazinelor online

Diferența față de alte sisteme asemănătoare prezente pe piață este că toți clienții sunt reali și verificați. Cu alte cuvinte, doar clienții care au cumpărat de la magazinul respectiv pot da o notă și publica un comentariu.

Sistemul Opinii de Încredere este inclus în pachetul TRUSTED.ro, dar este instalat numai de magazinele online atestate care doresc acest lucru. Încurajăm magazinele să folosească sistemul, deoarece este dovedit prin nenumărate cercetări de piață că rata de conversie crește cu siguranță dacă potențialii clienți găsesc note și opinii favorabile online.

Care sunt fazele implementării sistemului Feedback de către un magazin online atestat Trusted

1. Magazinul online introduce un script în pagina de confirmare a comenzii (check-out final) din site-ul magazinului. Câmpurile din oficiu sunt înlocuite cu datele reale din comandă. Avem module dezvoltate pentru cele mai importante platforme de e-commerce și astfel se poate instala sistemul Opinii de Încredere mult mai ușor. Modulele pot fi descărcate de la: https://vtcdn.net/.


În aceeași fază, se creează un cont al magazinului, pentru interfața de administrare. După activarea serviciului, magazinul va putea să seteze de acolo numărul de zile de la comandă după care se trimite e-mail-ul de cerere de feedback către client și tot de acolo va putea răspunde la opiniile negative ale clienților.


2. După ce script-ul a fost inserat în site, se activează pagina magazinului și aceasta va fi vizibilă pe site-ul https://feedback.trusted.ro/. Magazinul trece pe modul TEST. La o comandă în site, magazinul va primi un e-mail de test pe adresa trecută în contul de la Feedback.trusted.ro. E-mail-ul este trimis imediat după ce este plasată comanda și conține formularul de feedback. Acest formular nu poate fi completat, scopul este de a verifica dacă a fost implementat corect codul trimis și dacă se primesc email-uri pentru comenzile din site.


3. Dacă testul a funcționat, sistemul trece pe modul LIVE. Din acel moment, clienții magazinului online primesc email-urile pentru feedback și pot completa formularul. E-mail-urile se trimit la 5 zile după comandă, dar acest lucru poate fi modificat din contul magazinului (mai există opțiunile 7, 14 sau 30 de zile).


4. După ce se publică primele opinii, dacă magazinul online dorește, poate instala widget-ul dezvoltat de noi sau poate exporta toate opiniile și nota generală printr-un API (https://www.trusted.ro/blog/2016/12/16/widget-opinii-incredere-sistem-feedback).


Cum funcționează sistemul

Magazinul online înscris în program trimite prin API-ul nostru la fiecare comandă:

  • ID-ul comenzii

  • prenumele clientului

  • județul din care s-a efectuat comanda

  • adresa de e-mail a clientului.


După 5, 7, 14 sau 30 de zile de la comandă, clientul primește un e-mail din partea sistemului nostru (dar în numele magazinului online) în care este invitat să răspundă la 3 întrebări și să dea note. Pe baza acestor note, se va calcula nota medie a magazinului respectiv. Iată cele 3 întrebări:

  1. Ce notă ai da magazinului de la care tocmai ai cumpărat? (de la 1 la 10)

  2. Cât de multumit ești de calitatea serviciilor de livrare? (de la 1 la 10)

  3. Ai recomanda magazinul și altor prieteni? (Da/ Nu)


Iată ce reprezintă notele:

  • Notele 1 si 2 - foarte nemulțumit

  • Notele 3, 4 si 5 - nemulțumit

  • Notele 6, 7 si 8 - mulțumit

  • Notele 9 si 10 - foarte mulțumit

În cazul în care clientul dă o notă mai mică decât 5, acesta va fi nevoit să lase un comentariu în care să explice problema pe care a avut-o cu magazinul respectiv.


Un client poate completa o singură dată acest formular și nu poate edita răspunsul după ce acesta a fost publicat.

Cum-functioneaza-sistemul-Opinii-De-Incredere-INFOGRAFIC

Ce se întâmplă în cazul unei opinii negative

Atunci când un client trimite un feedback negativ, reprezentatul magazinului online poate să răspundă clientului nemulțumit. Feedback-ul negativ va fi publicat alături de comentariul magazinului. În cazul acesta, clientul va primi un nou formular și, în cazul în care problema a fost rezolvată, el poate da o altă notă, mai bună, magazinului. Ambele note se publică pe pagina magazinului online, în schimb la media generală se ia în calcul doar cea de-a doua notă (mai bună).


Dacă nota este egală sau mai mare de 6, aceasta se publică automat.


Magazinul poate să atragă atenția asupra mesajelor abuzive sau asupra mesajelor care arată clar că un client n-a înțeles sistemul, întrebările sau a greșit comanda, comunicând cu TRUSTED.ro.


Pe site-ul Feedback.Trusted.ro vor fi afișate toate magazinele care au acest sistem implementat, cu toate comentariile și notele primite. Media generală afișată reprezintă rating-ul magazinului respectiv. Nu se afișează nimic public până nu apar 30 de review-uri despre un magazin.

Widget "Opinii de încredere"

Cea mai simplă variantă pentru a prezenta informațiile și părerile clienților publicate în pagina magazinului online este prin instalarea Widget-ului Opinii de Încredere. Acest widget este disponibil în două variante:

1. Widget închis-deschis

widget-opinii-de incredere

2. Widget integrat în site (embed)

widget-embeded-opinii-de incredere

Prelucrarea datelor personale

Am creat sistemul Feedback.TRUSTED.ro ca un instrument care îndeplinește principiul de minimizare a colectării datelor, dar și principiul “privacy by design”, încă de la lansarea lui în 2016, înainte ca GDPR să fie gândit și adoptat în Uniunea Europeană.


Pentru a face să funcționeze Opinii de Încredere, colectăm de la clienții fiecărui magazin online următoarele informații:

  • ID-ul comenzii

  • prenumele clientului

  • județul din care s-a efectuat comanda

  • adresa de e-mail a clientului.


Nicio opinie publicată la Feedback.TRUSTED.ro nu este legată de numele întreg al clientului, de email-ul acestuia (care este șters după primirea opiniei), de IP-ul calculatorului sau dispozitivului mobil de la care a completat opinia (nu colectăm aceste date) sau de ID-ul comenzii (care este de asemenea șters).

Durata prelucrării datelor cu caracter personal depinde de reacția clienților magazinelor online cu privire la opinia acestora, dar nu poate depăși 67 de zile, calculate de la plasarea comenzii în magazinul online de către client:

  • în cazul în care clienții nu răspund la e-mail-ul de cerere a opiniei, toate datele se șterg sau se anonimizează în 7 zile de la trimiterea email-ului;

  • în cazul în care clienții răspund, perioada de prelucrare diferă dacă nota acordată magazinului este mai mică sau egală cu 5 SAU mai mare sau egală cu 6.


Pentru a fi clari si conciși, avem un contract încheiat între TRUSTED.ro (ca Împuternicit) și fiecare magazin atestat (ca Operator) care a instalat și folosește pe site sistemul Opinii de Încredere. În cadrul contractului, am definit termenii, am evidențiat drepturile și obligațiile fiecărei părți și am detaliat perioadele de prelucrare a datelor personale.


Și da, chiar ștergem datele personale după folosire! Din momentul ștergerii sau anonimizării datelor, ele nu mai pot fi recuperate. Evident, nu oferim altor terți informațiile colectate; singura excepție este la solicitarea unei autorități, instituții publice sau instanțe judecătorești, ori a unui alt terț autorizat potrivit legislației, în virtutea unei obligații legale sau a unei alte condiții prevăzute de legislație. Până acum nu s-a întâmplat niciodată.


Noul contract este disponibil în contul de client al magazinelor participante la sistemul Opinii de Încredere (click pe numele magazinului – dreapta sus – Setări).

Folosește date structurate în site-ul magazinului online, pentru un plus de vizibilitate

Magazinele atestate TRUSTED.ro au un plus de vizibilitate în paginile de rezultate ale motoarelor de căutare, deoarece sistemul „Opinii de Încredere” are Schema.org implementat. Astfel, când cineva va căuta un magazin online participant la sistem, va vedea în partea dreaptă în pagina Google inclusiv nota medie primită de la clienții magazinului respectiv.


La Google, informațiile se afișează în secțiunea „knowledge graph”. Caseta din dreapta a fost introdusă în 2012 și de atunci informațiile s-au tot diversificat. Astăzi, când cauți mai ales lucruri practice, ai răspunsul chiar în casetă, fără să mai fii nevoit să consulți vreun site din pagina de rezultate.

Citește detalii despre modul de implementare al codului Schema.org pe blog-ul nostru: trusted.blog


Citește și:...trusted.blog


Creat in parteneriat cu: InboxTarget.ro Automatizare Marketing