1. Magazinul online introduce un script în pagina de confirmare a comenzii (check-out final) din site-ul magazinului. Câmpurile din oficiu sunt înlocuite cu datele reale din comandă. Avem module dezvoltate pentru cele mai importante platforme de e-commerce și astfel se poate instala sistemul Opinii de Încredere mult mai ușor. Modulele pot fi descărcate de la: https://vtcdn.net/.
În aceeași fază, se creează un cont al magazinului, pentru interfața de administrare. După activarea serviciului, magazinul va putea să seteze de acolo numărul de zile de la comandă după care se trimite e-mail-ul de cerere de feedback către client și tot de acolo va putea răspunde la opiniile negative ale clienților.
2. După ce script-ul a fost inserat în site, se activează pagina magazinului și aceasta va fi vizibilă pe site-ul https://feedback.trusted.ro/. Magazinul trece pe modul TEST. La o comandă în site, magazinul va primi un e-mail de test pe adresa trecută în contul de la Feedback.trusted.ro. E-mail-ul este trimis imediat după ce este plasată comanda și conține formularul de feedback. Acest formular nu poate fi completat, scopul este de a verifica dacă a fost implementat corect codul trimis și dacă se primesc email-uri pentru comenzile din site.
3. Dacă testul a funcționat, sistemul trece pe modul LIVE. Din acel moment, clienții magazinului online primesc email-urile pentru feedback și pot completa formularul. E-mail-urile se trimit la 5 zile după comandă, dar acest lucru poate fi modificat din contul magazinului (mai există opțiunile 7, 14 sau 30 de zile).
4. După ce se publică primele opinii, dacă magazinul online dorește, poate instala widget-ul dezvoltat de noi sau poate exporta toate opiniile și nota generală printr-un API (https://www.trusted.ro/blog/2016/12/16/widget-opinii-incredere-sistem-feedback).
Magazinul online înscris în program trimite prin API-ul nostru la fiecare comandă:
ID-ul comenzii
prenumele clientului
județul din care s-a efectuat comanda
adresa de e-mail a clientului.
După 5, 7, 14 sau 30 de zile de la comandă, clientul primește un e-mail din partea sistemului nostru (dar în numele magazinului online) în care este invitat să răspundă la 3 întrebări și să dea note. Pe baza acestor note, se va calcula nota medie a magazinului respectiv. Iată cele 3 întrebări:
Ce notă ai da magazinului de la care tocmai ai cumpărat? (de la 1 la 10)
Cât de multumit ești de calitatea serviciilor de livrare? (de la 1 la 10)
Ai recomanda magazinul și altor prieteni? (Da/ Nu)
Iată ce reprezintă notele:
Notele 1 si 2 - foarte nemulțumit
Notele 3, 4 si 5 - nemulțumit
Notele 6, 7 si 8 - mulțumit
Notele 9 si 10 - foarte mulțumit
În cazul în care clientul dă o notă mai mică decât 5, acesta va fi nevoit să lase un comentariu în care să explice problema pe care a avut-o cu magazinul respectiv.
Un client poate completa o singură dată acest formular și nu poate edita răspunsul după ce acesta a fost publicat.
Atunci când un client trimite un feedback negativ, reprezentatul magazinului online poate să răspundă clientului nemulțumit. Feedback-ul negativ va fi publicat alături de comentariul magazinului. În cazul acesta, clientul va primi un nou formular și, în cazul în care problema a fost rezolvată, el poate da o altă notă, mai bună, magazinului. Ambele note se publică pe pagina magazinului online, în schimb la media generală se ia în calcul doar cea de-a doua notă (mai bună).
Dacă nota este egală sau mai mare de 6, aceasta se publică automat.
Magazinul poate să atragă atenția asupra mesajelor abuzive sau asupra mesajelor care arată clar că un client n-a înțeles sistemul, întrebările sau a greșit comanda, comunicând cu TRUSTED.ro.
Pe site-ul Feedback.Trusted.ro vor fi afișate toate magazinele care au acest sistem implementat, cu toate comentariile și notele primite. Media generală afișată reprezintă rating-ul magazinului respectiv. Nu se afișează nimic public până nu apar 30 de review-uri despre un magazin.
Cea mai simplă variantă pentru a prezenta informațiile și părerile clienților publicate în pagina magazinului online este prin instalarea Widget-ului Opinii de Încredere. Acest widget este disponibil în două variante:
1. Widget închis-deschis
2. Widget integrat în site (embed)
Magazinele atestate TRUSTED.ro au un plus de vizibilitate în paginile de rezultate ale motoarelor de căutare, deoarece sistemul „Opinii de Încredere” are Schema.org implementat. Astfel, când cineva va căuta un magazin online participant la sistem, va vedea în partea dreaptă în pagina Google inclusiv nota medie primită de la clienții magazinului respectiv.
La Google, informațiile se afișează în secțiunea „knowledge graph”. Caseta din dreapta a fost introdusă în 2012 și de atunci informațiile s-au tot diversificat. Astăzi, când cauți mai ales lucruri practice, ai răspunsul chiar în casetă, fără să mai fii nevoit să consulți vreun site din pagina de rezultate.
Citește detalii despre modul de implementare al codului Schema.org pe blog-ul nostru: trusted.blog
Citește și:...trusted.blog
Versiunea : 2.0.443. Creat in parteneriat cu Nordlogic Software Product Development . Copyright 2019-2024